Tuesday, April 16, 2013

Kejutan buat Mat Maslan : 60 pemuda sertai PAS


PONTIAN – Datuk Ahmad Maslan, mantan ahli Parlimen Pontian sudah pasti tidak boleh berbangga yang kawasannya masih kekal kubu kuat UMNO.

Seramai 60 orang pemuda menyertai PAS dalam program diadakan di markas baru Pulai Sebatang yang berhampiran IKBN, dekat sini baru-baru ini.

Penyerahan borang kepada Salahudin Ayub, Naib Presiden PAS memberi satu kejutan dan tamparan buat beliau termasuk seluruh kepimpinan Bahagian ini.

Hal ini kerana pada malam penyerahan borang PAS itu, UMNO BN turut melancarkan gerak gempurnya di Benut bagaimanapun kehadiran yang dikatakan ribuan orang itu, 30 peratus dipercayai tidak mendaftarkan diri sebagai pengundi.

Malah, insiden provokasi turut dilakukan oleh anak-anak muda yang membawa bendera ‘dacing’ yang melalui kawasan ceramah pastinya menterjemahkan satu persepsi yang mana perkembangan yang dilalui PAS amat ditakuti oleh mereka.

Mujurlah tindakan pantas anggota Polis dengan membuat sekatan jalan raya membuatkan suasana ‘panas’ kembali reda.

Menurut Salahuddin, suasana yang dilihatnya hari ini jauh berbeza dengan zamannya ketika memimpin Pemuda Pontian.

“Bukan mudah di Pontian ini dapat seorang ahli kerana kita berada dalam kubu kuat UMNO. Sayalah orang yang paling layak katakan begitu kerana di daerah ini saya dilahirkan,” katanya lagi.

Beliau yang disebut-sebut akan bertanding di Parlimen Pulai dan DUN Nusajaya berkata, suasana hari ini turut memperlihatkan perubahan yang amat ketara apabila setiap ceramah yang dianjurkan disertai juga dengan kehadiran kaum bukan Islam.

” Ada kawan saya orang Cina di Segamat. Dia balik Pontian dan kami bertemu dia nyatakan sokongan kepada kita. Ini perbezaan ketara berlaku di Johor,” katanya lagi.

Beliau berkata, sokongan kaum bukan Islam merupakan petanda ‘PAS langkahnya jauh ke hadapan’ dan bukan lagi sebuah parti yang digeruni kaum Cina setelah isu-isu perkauman yang sentiasa dimainkan oleh musuh.

“PAS bukan lagi parti yang digeruni dan dibimbangi Cina atas isu yang dimainkan MCA-Gerakan dikatakan.bila PAS perintah, Hudud dilaksanakan maka gambaran ‘potong’ (digembar gembur) sana-sini.

“Saya bangga orang Cina sudah faham dengan perjuangan kita. Pagi tadi, seorang Cina bukan Islam telah diisytihar jadi calon. Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS, Hu Pang Chau diberi peluang jadi calon Parlimen Ayer Hitam,” jelasnya lagi.


p/s : Ini yang sertai PAS secara terang-terangan diumumkan di akhbar. Berapa ramai anak muda di luar sana yang menyertai & mendokong PAS tanpa pengetahuan umum? Berapa ramai pula anak muda yang mahukan perubahan & menginginkan transformasi pemerintahan dari yang ada sekarang kepada pemerintahan ISLAM di bawah PAS? Anda jawab sendiri...

No comments:

Post a Comment